Wednesday, April 25, 2012

satu malam di wad kecemasan

Assalamualaikum
Lebih kurang dua hari lepas...have an accident front of my house..so.kebetulan aku keluar nak makan malam..so,it was happen in my eyes..sebuah kereta membelok masuk kesimpang dan sebuah motor memotong dari arah kanan..apalagi, as a superman la rider tersebut.dah la tak pakai helmet..jatuh muka dulu!!!!


As a normal people,kalau ada kemalangan..bersungguh la pergi tengok..bukan nak tolong pun.and,i am one of them..haha..aku pun just nak tengokla..nasib tidak menyebelahi aku..orang ramai mintak jasa baik aku untuk jaga mangsa di bahagian belakang kereta..so,dengan penuh ketidak normal pemikiran.aku masuk la jugak kereta...aku pegang si mangsa..dia kelihatan separuh sedar..aku ajar dia mengucap..ngeri giler kot tengok muka dia dipenuhi darah..after a few minute,dia dah x sedarkan diri.


Lebih kurang setengah jam,bermastautin di wad kecemasan,aku hanya memerhati.Bergilir-gilir ambulan datang membawa mangsa kemalangan..Allahu akbar..rupe2rupenya di saat kita bergembira di rumah,ramai yang sedang merana di hospital..tak sanggup untuk aku ceritakan bagaimana keadaan-keadaan mangsa di wad kecemasan...jadi,marilah kita sama-sama muhasabah balik setiap apa yang berlaku dalam kehidupan kita...aku akhiri dengan sepotong ayat al-quran yang mafhumnya:


'sesungguhnya pada kisah-kisah mereka itu ada pengajaran bagi oang yang berakal'


sekian.......

2 comments: